جهاد تبيين با فعاليت هاي مسجدي در طرح "هزار مشعل "

جهاد تبیین با فعالیت های مسجدی در طرح "هزار مشعل "

تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
حجت الاسلام حاجتي با اشاره به آغاز طرح هزار مشعل با جهاد تبيين در فعاليت هاي مسجدي گفت: هر کانون با فعاليت خود چراغ مساجد را روشن نگه مي‌دارند.

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان عصر امروز(چهارشنبه، 12 اردیبهشت) در آیین رونمایی از برگزیدگان گیلانی چهارمین رویداد ملی فرهنگ و هنر بچه‌های مسجد در مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت گفت: 15 کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان توانستند در این رویداد ملی شایسته تقدیر شده و رتبه‌هایی را کسب کنند.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد 8 کانون در طرح مسجد کانون نشاط مقام‌های چهارم و پنجم کشوری را کسب کردند افزود:  هر کانون با فعالیت های آموزشی خود چراغ های مساجد را روشن نگه می‌دارند.

 

حجت الاسلام حاجتی با اشاره به آغاز به کار فعالیت ها در طرح«هزار مشعل» گفت: همزمانی شروع این طرح با به هزار کانون رسیدن ما در مساجد استان گیلان را به فال نیک می گیریم.

 

وی با بیان اینکه هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی، اقدامات فرهنگی گسترده ای را در محلات خود انجام می دهد تصریح کرد: هزار مشعل، طرحی تربیتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و آموزشی است که همزمان با سال جدید اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در پی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تببین ما تاکنون به دنبال تبیین بودیم و عملا جهادی انجام ندادیم، بیان کرد: همانگونه که در عنوان هزار مشعل آمده است ما در این کار فرهنگی علاوه بر تببین جریانات فرهنگی می بایست جهادی وارد میدان شویم.

 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه تا کنون فعالیت هایی که انجام شده مردم در آن اتفاق دخیل نبودند و اکنون باید نقش مردم را به آنها برگردانیم اذعان کرد: باید برنامه‌ها را به مجموعه‌های مردمی واگذار کنیم تا روشنایی در محلات رقم بخورد.

 

حجت الاسلام حاجتی کار اصلی کانون های فرهنگی هنری را تقویت جریانات مردمی دانست و اذعان کرد: مساجد باید در محلات روشنگر آن محله و راه مردم باشند از این رو باید با مردم به سراغ کارهای بزرگ برویم.

 

وی بر ضرورت فراهم کردن بستر کارهای فرهنگی در محلات و احیای کارکرد مساجد با مشارکت مردمی و پاسخگویی به نیازهای جوانان و نوجوان تاکید کرد و گفت: ما باید محله به محله وارد میدان عملیات شویم و مثل گذشته نباشیم که فقط به تبیین پرداختیم اما عملا به جهاد پرداخته نشد.